Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μη επεμβατικές θεραπείες για οξεία, υποξεία και χρόνια οσφυαλγία: Κατευθυντήριες οδηγίες κλινικής πρακτικής από το Αμερικανικό Κολλέγιο Φυσιάτρων. Γράφει ο Γκέλσης ΙωάννηςPT,OMT,Acup.sp,CKTPΜ

Το Αμερικανικό Κολέγιο Φυσιάτρων (ACP) ανέπτυξε τις παρούσες Κατευθυντήριες Οδηγίες για να παρουσιάσει τα αποδεικτικά στοιχεία και να παράσχει κλινικές συστάσεις σχετικά με τη μη επεμβατική θεραπεία του πόνου στη μέση.

Σύσταση 1: Δεδομένου ότι οι περισσότεροι ασθενείς με οξεία ή υποξεία οσφυαλγία βελτιώνονται με την πάροδο του χρόνου ανεξαρτήτως θεραπείας, οι κλινικοί γιατροί και οι ασθενείς θα πρέπει να επιλέγουν μη φαρμακευτική θεραπεία με εφαρμογή θερμότητας , μασάζ, βελονισμό και θεραπεία δια των χειρών (manual therapy).

Εάν είναι επιθυμητή η φαρμακευτική θεραπεία, οι κλινικοί ιατροί και οι ασθενείς θα πρέπει να επιλέγουν μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα ή μυοχαλαρωτικά.

Σύσταση 2: Για ασθενείς με χρόνιο πόνο στη μέση, οι κλινικοί ιατροί και οι ασθενείς θα πρέπει αρχικά να επιλέγουν μη φαρμακευτική θεραπεία με άσκηση, διεπιστημονική προσέγγιση στην αποκατάσταση, βελονισμό, μείωση του στρες με διαλογισμό, tai chi, γιόγκα, ασκήσεις κινητικού ελέγχου (pilates), προοδευτική χαλάρωση, ηλεκτρομυογραφική βιοανάδραση, θεραπεία με λέιζερ χαμηλού επιπέδου, λειτουργική αποκατάσταση, γνωσιακή συμπεριφορική θεραπεία και θεραπεία δια των χειρών (manual therapy).

Σύσταση 3: Σε ασθενείς με χρόνια οσφυαλγία που είχαν ανεπαρκή ανταπόκριση στη μη φαρμακευτική θεραπεία, οι κλινικοί γιατροί και οι ασθενείς θα πρέπει να εξετάζουν το ενδεχόμενο φαρμακευτικής θεραπείας με μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα ως θεραπεία πρώτης γραμμής ή με τραμαδόλη ή ντουλοξετίνη ως θεραπεία δεύτερης γραμμής. Οι κλινικοί ιατροί θα πρέπει να εξετάζουν τα οπιοειδή ως επιλογή μόνο σε ασθενείς που έχουν αποτύχει στις προαναφερθείσες θεραπείες και μόνο εάν τα πιθανά οφέλη υπερτερούν των κινδύνων για μεμονωμένους ασθενείς και μετά από συζήτηση των γνωστών κινδύνων και των ρεαλιστικών οφελών με τους ασθενείς.

• Πηγή: Noninvasive Treatments for Acute, Subacute, and Chronic Low Back Pain: A Clinical Practice Guideline From the American College of Physicians Amir Qaseem et al. PMID: 28192789 DOI: 10.7326/M16-2367

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ