Είναι δύσκολο και ανούσιο τις περισσότερες φορές, τα παιδιά προσχολικής ηλικίας να ολοκληρώσουν ένα πρόγραμμα άσκησης με πολλές επαναλήψεις και set, ιδίως στο περιβάλλον του σπιτιού και κάτω από τις συνθήκες που βιώνουμε την συγκεκριμένη στιγμή.
Η επιλογή και η «συρραφή» των δραστηριοτήτων, είναι κάτι που πρέπει να γίνει από τους γονείς και καλό είναι να αποφευχθεί το «κάνε ότι κάνουν στο video» ή «ακολούθησε της οδηγίες».
Ο γονιός γνωρίζει τα ταλέντα, τις ικανότητες, την δυναμική, τις ιδιαιτερότητες, τα προτερήματα αλλά και τις ανάγκες του παιδιού του. Χαρακτηριστικά όπως η παρορμητικότητα, ευερεθιστότητα, υπερκινητικότητα, παθητική ή επιθετική συμπεριφορά, χαμηλή ανεκτικότητα στη ματαίωση, καθώς και έλλειψη αυτοπεποίθησης πρέπει να συνεκτιμηθούν.
Γνωρίζοντας πως το παιδί μας χρειάζεται λίγο παραπάνω εκπαίδευση στην ισορροπία, στην λεπτή κινητικότητα ή στον ρυθμό, μπορούμε σε ένα πρόγραμμα που θα διαμορφώσουμε, να συμπεριλάβουμε ανάλογες δοκιμασίες – ασκήσεις!
Θα πρέπει πολλές φορές να αποφασίζουμε την κάθε στιγμή για το πως θα εξελιχθεί το «παιχνίδι» μας, όπως και το πως θα υποστηρίξουμε την προσπάθεια του κάθε φορά, ώστε να επιτύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Πρέπει να είμαστε ευέλικτοι και σε καμιά περίπτωση δηκτικοί.
Η σημερινή πρόταση περιλαμβάνει “SURVIVOR HOME EDITION”…και θα διασκεδάσουμε όλοι!
ΣΤΟΧΟΙ |
ΕΞΥΠΝΟΙΣΤΑΘΜΟΙ |
ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΟ |
ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΟ |
Ισορροπία |
Μείνε στο ένα πόδι |
Πατάω λίγο το πόδι κάτω |
Σηκώνω χέρι/α ψηλά |
Λεπτή κινητικότητα |
Περνάω σχοινάκιανάμεσα μακαρόνια(κοφτά) |
Μεγαλύτερη διάμετρο,κρίκους. |
Μικρότερη διάμετρο, χάντρες |
Παρατηρητικότητα |
Κατασκευήπροεπιλεγμένουσχήματοςμε τουβλάκια |
Έχω σε σχέδιοτο θέμα που θακατασκευάσουμεμε χρήση 4-8μεγάλα τουβλάκια |
Ορίζουμε κατασκευή(ζωάκι, βαρκάκι)με συγκεκριμένοαριθμό καιμέγεθος απότουβλάκια |
Έλεγχος σώματος,Προσανατολισμόςστον χώρο |
Volley με μπαλόνι |
Χρησιμοποιώένα ή δύο χέρια. |
Χρησιμοποιώδιαδοχικά χέρια-πόδια,κάνω περιστροφέςγύρω από τονάξονα μου,άλματα κλπ. |
Συντονισμός |
Αλλάζω το νερόαπό μπουκάλισε μπουκάλι |
Χρησιμοποιώ χωνί |
Από στόμιο σε στόμιο |
Ιδέες και προτάσεις στα παρακάτω Video.
https://youtu.be/ctpDBEfYegI Ασκήσεις ελέγχου του σώματος και προσανατολισμού στο χώρο.
https://youtu.be/mnMQ0nHWG2g Εκπαίδευση με απλά υλικά από το σπίτι λεπτή κινητικότητα
https://youtu.be/5Prhomwv5YM Δραστηριότητα λεπτών χειρισμών…με μακαρόνια!!
https://youtu.be/Ps1lZWEXK9Y Παρατηρητικότητα με…τουβλάκια!
https://youtu.be/LwDixcXXRjE Εκπαιδευτική δραστηριότητα συντονισμού με νερό!
https://youtu.be/YLJDFzQn0TE Παιδικό survivor!
https://youtu.be/XQhYmrXunhU Διασκεδαστικές δραστηριότητες λεπτής κινητικότητας
Καλή διασκέδαση!
Γκέλσης Ιωάννης,Φυσικοθεραπευτής, ΟΜΤ Επιστημονικά Υπεύθυνος Φυσικοθεραπευτήριου “Kinesiotherapy” Επιστημονικός Συνεργάτης Α.Π.Θ. – Α’ Παιδιατρική Κλινική Ιπποκράτειο Γ.Ν.Θ. τ. Συνεργάτης Ιατρικού Διαβαλκανικού Κέντρου Θεσσαλονίκης.
Γκέλσης Ιωάννης – Φυσικοθεραπευτήριο “Kinesiotherapy” – Ωραιόκαστρο – Θεσσαλονικη