Γιατί να σπουδάσω Φυσικοθεραπεία;

Τον Μάρτιο του 2019 διοργανώνοντας τα εγκαίνια του καινούργιου χώρου, αποφασίσαμε πως θέλαμε να ήταν διαφορετικά απο τα συνηθισμένα.

Έτσι, “ανοίξαμε” το Φυσικοθεραπευτήριο προς όλους και ανά μισή ώρα ο κάθε συνάδελφος έκανε μία ομιλία ανάλογα με την εξειδίκευση του.

Εκείνο το διάστημα κάποιοι ασθενείς ετοιμαζόνταν για τις Πανελλήνιες και μας ρωτούσαν για την Φυσικοθεραπεία και την επαγγελματική αποκατάσταση των Φυσικοθεραπευτων.

Οπότε, εντάξαμε στο πρόγραμμα των ομιλίων το θέμα “Γιατί να σπουδάσω Φυσικοθεραπεία;” όπου όλοι οι συνάδελφοι κατέθεσαν την εμπειρία τους!

Τενοντοπάθειες: Μύθοι – Αλήθειες και Σύγχρονη Αποκατάσταση

Ξεκινώντας ας διαλύσουμε μερικούς μύθους…

• Οι τένοντες εμφανίζουν φλεγμονή μόνο όταν κοπούν ή τραυματιστούν,  γι’ αυτό και ο όρος τενοντίτιδα δεν αφορά όλες τις παθολογικές καταστάσεις των τενόντων. Στις φλεγμονώδεις καταστάσεις οι τένοντες  εμφανίζουν πάχυνση.
  • Σε περιπτώσεις μακρόχρονης καταπόνησης που οδηγεί σε παθολογία, η φλεγμονή δεν είναι ο κυρίαρχος μηχανισμός που προκαλεί την τενοντοπάθεια. Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν φλεγμονώδεις ουσίες και σε αυτές τις περιπτώσεις, οι οποίες όμως επηρεάζουν την επούλωση του τένοντα και οδηγούν στον εκφυλισμό του.
  • Οι αλλαγές στη δομή του τένοντα δε σχετίζονται πάντα με την ένταση του πόνου. Βέβαια, οι παθολογικές αλλαγές στους τένοντες σε βάθος χρόνου, αυξάνουν το ρίσκο να εμφανίσουν συμπτώματα όπως πόνος και μειωμένη λειτουργικότητα.

Συνεπώς η αντιμετώπιση δυσλειτουργιών στους τένοντες είναι πολύ πιο εξειδικευμένη από το “βάλε πάγο” – “ξεκούραση”.

Βασίζεται στην σωστή λήψη ιστορικού και στην κλινική εξέταση, για να γίνει η σωστή κατηγοριοποίηση της παθολογίας και να σχεδιαστεί κατάλληλα το πλάνο θεραπείας.

ΚΕΣΥ – ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑΚΗ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ

Η χρόνια καρδιακή ανεπάρκεια (λογω συστολικής ή διαστολικής δυσλειτουργίας ή συνδυασμός των δύο) χαρακτηρίζεται από την εμφάνιση συμπτωμάτων δύσπνοιας και κόπωσης σε ασθενείς με μειωμένο κλάσμα εξώθησης. Η νόσος αυτή αποτελεί την πιο κοινή διάγνωση σε ηλικιωμένους Αμερικανούς.Περίπου 825.000 νέες περιπτώσεις καρδιακής ανεπάρκειας εμφανίζονται ετησίως κ η συχνότητα αφορα περίπου 6 εκατομμύρια ασθενείς το 2010 στην Ηνωμένες Πολιτειες Το 25% των ασθενών αυτών, επανεισάγονται εντός 30 ημερών στο νοσοκομείο και το 66% εντός ενός έτους από την πρώτη εισαγωγή τους στο νοσοκομείο.Continue reading “ΚΕΣΥ – ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑΚΗ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ”

ΚΕΣΥ – ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

Η Αμερικανική Εταιρεία Μαιευτήρων και Γυναικολόγων (American College of Obstetricians and Gynecologists) και το Αμερικανικό Τμήμα Υγείας και Ανθρώπινων Υπηρεσιών (US Department of Health and Human Services) υπογραμμίζουν τη σημασία της άσκησης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και παρέχουν τεκμηριωμένη καθοδήγηση για τη χρήση της ως συμπληρωματική θεραπεία, με στόχο την ελαχιστοποίηση των κινδύνων στην υγεία της εγκύου. Με τις κατάλληλες τροποποιήσεις και βελτιώσεις, η εγκυμοσύνη είναι μια ευκαιρία για τις γυναίκες που κάνουν καθιστική ζωή να υιοθετήσουν την τακτική σωματική δραστηριότητα ως μια υγιεινή συνήθεια. Οι υγιείς έγκυες γυναίκες, χωρίς αντενδείξεις για άσκηση ενθαρρύνονται να ασκούνται καθ’ όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους. Τα οφέλη της θεραπευτικής άσκησης στην υγεία κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης έχουν πλήρως πιστοποιηθεί.

Δοκιμασίες αξιολόγησης της φυσικής κατάστασης της γυναίκας κατά την εγκυμοσύνη.Continue reading “ΚΕΣΥ – ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ”

ΚΕΣΥ – ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΣΤΑ ΑΝΟΪΚΑ ΣΥΝΔΡΟΜΑ

Δεδομένου ότι αναμένεται ο πληθυσμός των άνω των 60 ετών παγκοσμίως θα φθάσει τα 2 δισεκατομμύρια έως το 2050 αποτελεί διάχυτη για τις αλλαγές που επισυμβαίνουν στη φυσιολογία του εγκεφάλου κατά την γήρανση με αποτέλεσμα την έκπτωση της γνωσιακής λειτουργίας στους υπερήλικες και την εμφάνιση παθολογικών καταστάσεων με τη μορφή της ήπιας γνωσιακής διαταραχής (ΗΓΔ) και της άνοιας. Η περιορισμένη αποτελεσματικότητα των διαθέσιμων θεραπειών για την άνοια καθιστούν τον πλέον σημαντικό παράγοντα για τα συστήματα δημόσιας υγείας τη διατήρηση μιας υγιούς γνωσιακής λειτουργίας, η οποία ορίζεται ως η ικανότητα να θυμόμαστε, να μαθαίνουμε, να σχεδιάζουμε, να είμαστε συγκεντρωμένοι και να διατηρούμε ένα καθαρό, δραστήριο μυαλό.
Προγράμματα θεραπευτικής άσκησης που χρησιμοποιούνται με τη νοητική λειτουργία Continue reading “ΚΕΣΥ – ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΣΤΑ ΑΝΟΪΚΑ ΣΥΝΔΡΟΜΑ”

ΚΕ.Σ.Υ. ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΙΚΗ ΑΡΤΗΡΙΑΚΗ ΝΟΣΟ

Η ανάπτυξη της περιφερικής αρτηριακής νόσου (ΠΑΝ) προκαλείται με την ίδια διαδικασία με την οποία προκαλείται και η στεφανιαία νόσος, κατά την οποία η αθηροσκληρωτική πλάκα οδηγεί σε σημαντική στένωση και περιορισμό της αγγειοδιαστολής των προσβεβλημένων αγγείων, με αποτέλεσμα τη μείωση της ροής του αίματος σε περιοχές που βρίσκονται περιφερειακά του σημείου στένωσης. Αυτή η μείωση της ροής αίματος δημιουργεί αναντιστοιχία μεταξύ της παροχής οξυγόνου και των απαιτήσεων σε οξυγόνο, προκαλώντας την ανάπτυξη ισχαιμίας στις προσβεβλημένες περιοχές. Η σοβαρότητα της ΠΑΝ μπορεί να ταξινομηθεί με βάση την παρουσία σημείων και συμπτωμάτων ή με βάση τον Σφυροβραχιόνιο Δείκτη (ΣΒΔ)Continue reading “ΚΕ.Σ.Υ. ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΙΚΗ ΑΡΤΗΡΙΑΚΗ ΝΟΣΟ”

ΚΕ.Σ.Υ. ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΣΤΑ ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ

Τα άτομα με καρδιακή νόσο ωφελούνται με τη συμμετοχή τους σε προγράμματα συστηματικής θεραπευτικής άσκησης και τις συνακόλουθες αλλαγές του τρόπου ζωής. H διαδικασία της καρδιαγγειακής αποκατάστασης (ΚΑ) αποτελεί μια συντονισμένη και πολύπλευρη παρέμβαση, η οποία αποσκοπεί στη μείωση του κινδύνου για νέο καρδιαγγειακό σύμβαμα, στην απόκτηση νέου τρόπου ζωής και συνηθειών, στην αύξηση της λειτουργικής επάρκειας των ασθενών και στην προώθηση της φυσικής δραστηριότητας στους ασθενείς με καρδιαγγειακές παθήσεις (ΚΑΠ).Continue reading “ΚΕ.Σ.Υ. ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΣΤΑ ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ”

Recovery Station στο 2ο Goalkeeping Camp

Το Φυσικοθεραπευτήριο “Kinesiotherapy” θα είναι υπεύθυνο για την φροντίδα και την αποκατάσταση των τερματοφυλάκων της Goalkeeperabout Academy στο 2ο Goalkeeping Camp απο 2 εως 5 Ιουλίου 2020.

Ευχαριστούμε τον Υπεύθυνο του Goalkeeping Camp, κ.Κρυωνά Δημήτριο για την εμπιστοσύνη του!Continue reading “Recovery Station στο 2ο Goalkeeping Camp”

ΚΕ.Σ.Υ. – ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΥΠΕΡΤΑΣΗ

Ως υπέρταση ορίζεται η συστολική αρτηριακή πίεση (ΣΑΠ) μετρημένη στο ιατρείο ≥ 140 mm Hg και/ή διαστολική αρτηριακή πίεση (ΔΑΠ) ≥ 90 mm Hg, επιβεβαιωμένη με δύο το λιγότερο μετρήσεις, πραγματοποιηθείσες σε τουλάχιστον δύο διαφορετικές επισκέψεις, ή από την ανάγκη λήψης αντι-υπερτασικών φαρμάκων για τον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης. Η υπέρταση οδηγεί σε αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, εγκεφαλικών επεισοδίων, καρδιακής ανεπάρκειας, περιφερικής αρτηριοπάθειας και χρόνιας νεφρικής ανεπάρκειας. Ο κίνδυνος καρδιαγγειακών παθήσεων διπλασιάζεται για κάθε προσαύξηση της ΣΑΠ κατά 20 mm Hg ή της ΔΑΠ κατά 10 mm Hg.Continue reading “ΚΕ.Σ.Υ. – ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΥΠΕΡΤΑΣΗ”

Η οσφυαλγία αποτελεί συχνό πρόβλημα υγείας στο γενικό πληθυσμό και ιδιαίτερα στους ασθενείς που επισκέπτονται τις μονάδες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (Π.Φ.Υ.). Στις ΗΠΑ αποτελούν την 5η πιο συχνή αιτία ιατρικών επισκέψεων. Ανάλογα με την ακολουθούμενη μεθοδολογία, η υπολογιζόμενη συχνότητα της οσφυαλγίας στις αναπτυγμένες χώρες διαφέρει αρκετά.Continue reading “Νόσημα Οσφυαλγία: “Ανάπτυξη 13 Κατευθυντήριων Οδηγιών Γενικής Ιατρικής για τη διαχείριση των πιο συχνών νοσημάτων και καταστάσεων υγείας στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας””